Jak założyć kampanię w AdWords?

W gruncie rzeczy, każdy to ma konto pocztowe na koncie Gmail (www.gmail.com) i posiada własną stronę WWW, może przeprowadzić kampanię w AdWords. Wystarczy określić dzienny budżet, z którego pieniądze ujmowane są według dziennego, ustalonego limitu kliknięć i stawki za pojedyncze kliknięcie (tzw. CPC – koszt za kliknięcie).

Ile kosztuje kampania AdWords?

Kampania AdWords może zostać utworzona po wpłaceniu kwoty w wys. ok. 40zł + kwoty określonych przez nas funduszy na kampanie reklamowe. Przy czym, opłata wstępna jest opłatą jednorazową, zaś kwoty na kampanie mogą być uzupełniane w czasie, w zależności od naszych potrzeb i możliwości finansowych w danym czasie. Wszelkie informacje na temat płatności znajdują się w zakładce  „Informacje o płatności”  na koncie AddWords. Tworzenie kampanii reklamowej w AdWords.

Aby rozpocząć przygodę z kampanią reklamową w AdWords, należy wpisać w wyszukiwarkę bądź panel nawigacyjny nazwę strony: adwords.google.pl/. Wówczas ukaże nam się strona główna programu.  Po prawej stronie ekranu znajduje się miejsce do logowania na swoje konto pocztowe, utworzone wcześniej na poczcie gmail : www.gmail.com.

Po zalogowaniu się na konto pocztowe mamy wgląd już w cały panel AdWords. Następnie przechodzimy do zakładki „Kampanie” znajdującej się w górnym menu programu.
Po jej kliknięciu wybieramy opcję: „Utwórz kampanię”. W tym miejscu wpisujemy nazwę naszej kampanii oraz witryny, do której kierowana będzie dana reklama. W kolejnych ustawieniach wybieramy język, w jakim ma się reklama ukazywać, miejsce bądź region, którego dotyczy reklama, a także kwotę za kliknięcie oraz dzienny budżet na kampanię.
Z kolei w sekcji: „Sieci, urządzenia i rozszerzenia” wybieramy witryny, na których będzie ukazywała się dana reklama. Po oznaczeniu wszystkich opcji kampanii zapisujemy przyciskiem: „Zapisz i kontynuuj”. W kolejnych krokach tworzenia kampanii reklamowej
w AdWords  wybieramy rodzaj reklamy i słowa kluczowe do jej treści. Do wyboru mamy reklamę tekstową i graficzną. Możemy skorzystać wyłączenie z jednej opcji bądź obu naraz.

 

Budowa treści reklamy w AdWords
Treść tworzona pod reklamę w Google AdWords musi zawierać następujące elementy składowe:

  • nagłówek – dł. do 25 znaków;
  • tekst główny, mieszczący się w dwóch linijkach, z których każda mieści 35 znaków;
  • adres strony docelowej, do której chcemy dotrzeć z reklamą. Np. jeśli posiadamy produkty z kategorii żywność i odzież, a chcemy promować artykuły spożywcze, wówczas podajemy adres strony lub podstrony, kierującej na nasze produkty spożywcze. Taki link umieszczony jest w całości tekstu reklamy, niewidoczny dla użytkowników;
  • link do strony docelowej – umieszczany w postaci tekstu długości do 35 znaków, zapisanego w formie linku do wyznaczonej przez nas strony docelowe;
  • słowa kluczowe, tworzone na podstawie popularności wyszukiwań poszczególnych fraz w wyszukiwarce Google.

 

Co daje nam AddWords?

Program AdWords daje nam ogromne możliwości tworzenia kampanii reklamowych
w Internecie, dostosowując je do pożądanej przez nas grupy docelowej, miejsca i czasu ukazywania się kampanii. Ze strony finansowej, pozwala nam na zdobycie licznej grupy potencjalnych odbiorców w szybkim czasie, nie narzucając się przy tym naszej grupie docelowej. Osoby, których poszukujemy, sami nas znajdą dzięki trafności reklamy, ukazującej się w odpowiedzi na zapytania Internautów.

Ponadto, dzięki bezpłatnemu monitoringowi kampanii, mamy możliwość stałej kontroli naszych odbiorców oraz edycji naszych treści, dzięki którym coraz precyzyjniej docieramy do docelowych odbiorców naszych produktów i usług.

Te wszystkie czynniki razem wpływają na:

  • skuteczność przeprowadzonej kampanii (szybkie dotarcie do wybranej grupy odbiorców we właściwym miejscu i czasie);
  • opłacalność przedsięwzięcia  (sami zarządzamy swoim budżetem elastycznie go realizując);
  • wzmocnienie wizerunku firmy (nie narzucając się z reklamą, wybór
    o odwiedzinach naszej strony pozostawiamy odbiorcy).