Słowniczek podstawowych pojęć związanych z cotygodniowymi raportami AdWords.

Słowniczek pojęć.

Aby ułatwić Państwu analizę przesyłanych przez nas raportów zamieszczamy słownik podstawowych pojęć używanych przy tworzeniu cotygodniowych raportów.

Wyświetlenia – Częstotliwość, z jaką reklama jest pokazywana użytkownikowi. Jedno wyświetlenie jest liczone za każdym razem, gdy reklama zostanie pokazana na stronie wyników wyszukiwania lub w innej witrynie sieci Google.

Kliknięcia – Pokazują ile razy internauta wszedł na Państwa witrynę, czyli ilu potencjalnych klientów zdobyli Państwo dzięki reklamie AdWrods

CTR – Współczynnik określający, jak często osoby, które zobaczą Państwa reklamę, klikają ją. Liczy się go następująco :  liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń.

Śr. CPC – Średni koszt kliknięcia. Średnia kwota, jaką płacą Państwo za każde kliknięcie reklamy. Średni CPC jest równy sumie kosztu wszystkich kliknięć podzielonej przez liczbę kliknięć.  Załóżmy na przykład, że reklama zostaje kliknięta dwa razy. Jedno kliknięcie kosztuje 0,60 PLN, a drugie 1,20 PLN. Średni CPC tych kliknięć to 0,90 PLN.

Koszt – Całkowity koszt, jaki ponoszą Państwo za dane słowo kluczowe. Jest on liczony następująco : liczba kliknięć x średnie CPC.

Śr. Pozycja – Pozycja, którą zajmuje Państwa reklama na stronie wyników wyszukiwania.