Opis strony w Tagu Description

opis tagu w meta description

Jeśli wydaje się wam, że dobra treść i chwytliwa nazwa domeny wystarczą do tego, by przez naszą stronę przewijały się tłumy, to jesteście w błędzie. Oczywiście, treść zamieszczana na stronie to ważny element promowania i pozycjonowania strony, ale to dopiero połowa sukcesu. Tworząc stronę internetową powinniśmy zacząć od podstaw, a do tych z pewnością należy właściwy opis strony. Jak powinna wyglądać description?

Opis strony, zwany description, to tak naprawdę drugi krok po tytule strony w dążeniu do dobrego wypozycjonowania w wyszukiwarce. Dlaczego? Bo to właśnie opis wraz z tytułem wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Description to te kilka wersów, które widzimy pod tytułem i nie ma co ukrywać, że to właśnie one przekonują internautę do kliknięcia w naszą stronę. Oczywiście, nieodpowiednio skonstruowane mogą też zadziałać jako odstraszacz. Warto też wiedzieć, że w niektórych sytuacjach czy przy konkretnych frazach wyszukiwania, Google może uznać, że inny fragment z naszej strony będzie w tym przypadku trafniejszy.

Podobnie, jak przy tytule strony, również description powinna zawierać słowa kluczowe i tworzyć tekst opisujący przeznaczenie i działalność strony, ale przede wszystkim wprowadzenie i przygotowanie użytkownika na to, co znajdzie na stronie. Opis musi być nie tylko konkretny, unikalny i ciekawy, ale i ograniczony do 150-170 znaków. Dlaczego? Tak, jak na tytuł, także na description Google przeznacza określoną ilość miejsca. Na opis powinny składać się dwa, góra trzy zdania, które zachęcą internautów do zajrzenia na stronę. Description powinna być też różnorodna pod względem stylistycznym. Użycie dużej liczby form gramatycznych nada teksowi swobodności, naturalności i atrakcyjności. W końcu internauci właśnie tak wpisują hasła do wyszukiwarki.

Description wpisujemy do meta tagu o tej samej nazwie, stosując w niej kilka słów kluczowych, które z pewnością pomogą wyszukiwarce w określeniu trafności. Co ważne, opisy tworzymy dla każdej z podstron, by uniknąć dublowania, a tym samym uznania tej strony za kopię przez robota Google. Tworzenie oryginalnych opisów dla poszczególnych podstron pozwala jeszcze bardziej uatrakcyjnić naszą stronę dla wyszukiwarki.