Unikalność treści to najważniejszy czynnik, którym kieruje się wyszukiwarka podczas oceniania trafności fraz w tytułach i opisach. Dlatego tak ważne jest, by to, co zamieścimy na stronie odpowiadało temu założeniu. To oczywiste, że tworząc artykuły chcemy by dotarły do jak największej liczby internautów, a więc już w założeniu tworzymy je zgodnie z zasadami SEO, tak by przypodobać się królowej internetu – wyszukiwarce. Jednym z podstawowych elementów jest rozgraniczenie tytułu strony od title.
Zasada, jaką powinniśmy się kierować przy tworzeniu treści na stronę internetową jest zachęcenie użytkownika do kliknięcia, zajrzenia na nią i najlepiej zatrzymania się na niej na dłużej, a w przyszłości częstych powrotów. Pamiętajmy, że title odpowiednio dobrany, gwarantuje połowę sukcesu przy wynikach wyszukiwania. Powinien być krótki, zwięzły i na temat i w kilku słowach oddawać ideę naszej działalności. Jednocześnie powinien być niepowtarzalny i inny na każdej z podstron. Często jednak błędnie utożsamiamy title z tytułem strony. Z pewnością dlatego, że ten pierwszy jest niewidoczny na stronie, a ten drugi już tak.
Title umieszczany jest w meta tagu <title> i jest to fraza, która wyświetla się jako pierwszy człon w wynikach wyszukiwania. Powinien zawierać przynajmniej jedno słowo kluczowe i nazwę firmy. Z kolei tytuł strony, a właściwie znacznik w HTML oznaczony jako H1 to najważniejszy nagłówek na stronie – widoczny jako pierwszy przy wejściu. Co ważne, nie może być taki sam jak title, bo chociaż my tego nie widzimy na stronie, Google uzna to za dublowanie treści, a to wyeliminuje nas z dalszego procesu oceny trafności.
Nagłówek powinien nie tylko nawiązywać do title, ale również tak jak on zachęcać czytelnika do przeczytania treści na stronie. Zdarza się również tak, że CMS sam kwalifikuje title jako tytuł strony (nagłówek) lub czyni go elementem składowym tytułu. Wówczas najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z wtyczek SEO, które umożliwiają edytowanie obu tagów i ich modyfikację pod kontem unikalności. Skutecznym zabiegiem może okazać się stosowanie subtytułów, w których znajdą się frazy kluczowe, dodatkowo podnoszące atrakcyjność strony dla wyszukiwarki.