Postaraj się postępować zgodnie z sugerowanymi podpunktami. Działaj tak aby zoptymalizować swoją stronę pod kątem wyszukiwarki (SEO). Podpatruj u innych jak poprawić pozycjonowanie w Google. Sprawdzaj uważnie i obserwuj, jak Twoja witryna podnosi się w rankingach na szczyt wyników wyszukiwania.
Jakość treści jest głównym czynnikiem wpływającym na Twoje rankingi w wyszukiwarkach i nic nie zastąpi świetnej treści. Oczywiście ocena treści jest subiektywna, gdyż każdy czytelnik takiego wpisu posiada własne zdanie na ten temat. Wysokiej jakości treści napisane specjalnie dla wyselekcjonowanego użytkownika zwiększają i zarazem poprawiają pozycje w wynikach wyszukiwania. Bardzo często poprawiają tez ruch na tej witrynie, co zwiększa autorytet i trafność serwisu. Popraw swoje umiejętności pisania w Internecie.
Zidentyfikuj i kieruj spersonalizowane wyrażenie kluczowe dla każdej strony osobno w Twojej witrynie. Pomyśl o tym, jak czytelnik czy też poszukujący odpowiedzi w sieci może wyszukiwać tę konkretną stronę za pomocą wyszukiwanych haseł, takich jak:
Jeśli założyłaś(eś), że chcesz by serwis był pozycjonowany dla dużej ilości wyrażeń kluczowych, to jedno musisz wiedzieć. Obecnie serwisowi internetowemu, przy dużej konkurencji, trudniej jest osiągnąć wysokie pozycje dla słów kluczowych w Google przy użyciu wielu fraz kluczowych. Możliwe jest to w pewnym przypadku, a mianowicie gdy te frazy – chyba że te frazy są do siebie bardzo podobne.
Pojedyncza strona może dotyczyć tematu zarówno dla „pozycjonowania lokalnego we Wrocławiu”, jak i „jak promować lokalny biznes w mapach Google”. Działania te dla podniesienia w wynikach organicznych wyrażeń „pozycjonowanie stron” i „content marketing” lub „kampanie w facebook ads” czy „tworzenie stron internetowych”, w połączeniu z treścią zawartą na jednej podstronie serwisu ma nikłe szanse na odniesienie sukcesu w rankingu słów kluczowych.
Jeśli chcesz uzyskać wysoki wynik i być mieć widoczny serwis dla wielu fraz kluczowych w swojej witrynie, istnieje pewna potrzeba. Należy stworzyć indywidualną podstronę internetową dla każdego wcześniej wymienionych wyrażeń kluczowych, na które kierujesz treści.
Po przygotowaniu listy fraz kluczowych i wybraniu pojedynczego wyrażenia kluczowego dla wybranego tematu, który będzie opisany na docelowej podstronie odpowiedz sobie na przykładowe pytania:
Odpowiedź twierdząca na te pytania może wypłynąć pozytywnie na wysokość pozycji serwisu w wyszukiwarce. Staraj się być naturalnym i przyjaznym dla użytkownika przy tworzeniu tych fragmentów treści. Na przykład nie chcesz, aby słowo „content marketing” pojawiało się więcej niż dwa razy w adresie URL lub aby w tytule strony, w meta tagach, i każdym nagłówku powtarzało się wyrażenie „seo lokalne”. Czytelność i użyteczność – UX z SEO, nadal są ważniejsze od nadmierną optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Poza jednym z istotnych parametrów, a mianowicie adresem URL danej podstrony, tytułem i nagłówkami, zawartość (content) ma bardzo duży wpływ na wysokość pozycji w wynikach organicznych . Sprawdź zależność i powtórz ważne dla Ciebie słowo kluczowe kilka razy na całej stronie – raz lub dwa razy w akapitach otwierającym i zamykającym oraz dwa lub trzy razy w pozostałej treści.
Nie zapomnij użyć pogrubienia, kursywy, znaczników nagłówków (zwłaszcza H1) i innych istotnych znaczników wyróżnienia, aby wzmocnić w oczach algorytmu te konkretne frazy kluczowe – ale nie przesadzaj. Stale dążysz do tego, żeby Twój przekaz i styl pisania były widziane jako teksty naturalnie przygotowane dla czytelnika. Nigdy nie poświęcaj dobrego pisania dla SEO. Najlepsze podstrony są pisane dla wybranego czytelnika w sieci, a nie dla wyszukiwarki.
Istnieje prawdopodobieństwo, że widzisz jak duże serwisy internetowe rozbudowują swoje treści, które mają być odpowiednia dla czytelników tych serwisów. Wyszukiwarki także tego chcą, by użytkownik otrzymywał najlepszą odpowiedź na swoje zapytanie. Musisz z pewną regularnością dokonywać aktualizacji treści, które już zostały zamieszczone. Jest to postrzegane jako jeden z najlepszych wskaźników trafności witryny, dlatego musisz dbać o jej aktualność. Kontroluj swoje treści zgodnie z ustalonym harmonogramem (na przykład co kwartał) i dokonuj aktualizacji w razie potrzeby. Zwróć uwage, że część tematów, które zamieszczasz na witrynie jest albo sezonowa, albo związana z trendem na rynku.
Podczas projektowania serwisu, a także już po jego opublikowaniu, każda strona zawiera miejsce między tagami <head>. To miejsce, które służy do wstawiania metadanych lub informacji o zawartości strony. Jeśli masz witrynę CMS pierwotnie utworzoną przez zespół internetowy UMC, dane te zostaną wstępnie wypełnione za Ciebie. Jednak ważne jest, aby przeglądać i aktualizować metadane w miarę zmian w witrynie.
Metadane tytułu odpowiadają za tytuły stron wyświetlane w górnej części okna przeglądarki oraz jako nagłówek w wynikach wyszukiwania. To najważniejsze metadane na Twojej stronie. Dla osób posiadających witrynę CMS zespół internetowy opracował zautomatyzowany system tworzenia meta tytułu dla każdej strony internetowej na podstawie tytułu strony. Zwiększa to znaczenie stosowania przemyślanych tytułów stron, bogatych w frazy kluczowe.
Metadane w zakresie opisu rozszerzonego to opis tekstowy, którego przeglądarka może użyć w zwracanym wyniku wyszukiwania strony. Przeanalizuj i przygotuj go jako treść na ogłoszeniu wśród innych ogłoszeń w gazecie. Powinien być zwięzły i atrakcyjny opisie tego, co jest w nim zawarte, mającym na celu zachęcenie ludzi do kliknięcia na daną podstronę serwisu. Poprawny opis w meta danych najczęściej zazwyczaj zawiera dwa pełne zdania lub ich równoważniki. Wyszukiwarki nie zawsze mogą używać Twojego metaopisu, ale ważne jest, aby dać im taką opcję.
Metadane słów kluczowych rzadko, jeśli w ogóle, są używane do tworzenia tabel rankingów wyszukiwarek. Były czasy, że to pole było 'wyrocznia’ dla robotów skanujących zawartość serwisów. Niestety właściciele witryn nadużywali tego pola i zostało zmarginalizowane przez Google. Jednak powinieneś już znać swoje frazy kluczowe, więc dodanie ich do metadanych słów kluczowych nie zaszkodzi. Będziesz chciał dołączyć różne wyrażenia. Zasadniczo staraj się, aby było to około 3-7 fraz, z których każda składa się z 1-4 słów. Świetnym przykładem może być „jak poprawić pozycjonowanie w google?”.
Skoncentruj się na tworzeniu odpowiednich linków w przygotowanym tekście. Zamiast używać standardowych linków o treści „kliknij tutaj”, spróbuj wpisać konkretną nazwę miejsca docelowego. „Kliknij tutaj” nie ma wartości dla wyszukiwarek poza załączonym adresem URL, natomiast „Jaka firma pozycjonująca we Wrocławiu jest skuteczna” pozwala nakierować czytelnika na zawartość podstrony, do której ten odnośnik jest wstawiony.
Takie umieszczenie, wraz ze słowami kluczowymi także może mieć pozytywny wpływ na pozycje serwisu w wynikach organicznych wyszukiwarki. W zależności od użytych dodatkowych wskaźników, w takim linkowaniu wewnętrznym możemy mieć wpływ na ranking tej podstrony w wynikach wyszukiwarki. Postaraj się, z rozsądkiem, używać opisowych linków wewnętrznych, łącząc słowa kluczowe – nie tylko poprawia to optymalizację pod kątem algorytmów wyszukiwarek, ale także dodaje wartości czytelnikom.
Pamiętaj, żeby za każdym razem gdy wstawisz obraz lub plik wideo – dokładnie opisz swoje za pomocą tagów alt lub alternatywnych opisów tekstowych. Pozwalają one wyszukiwarkom na poprawne zlokalizowanie Twojej podstrony, co jest kluczowe – szczególnie dla tych, którzy używają przeglądarek tekstowych lub czytników ekranu. Część z Twoich czytelniku poza tym używa wyszukiwarki graficznej, jako punktu odniesienia do wyszukiwanych zagadnień
Sprawdź przykładowe wyszukiwanie w Google Grafika –