Content marketing poza stroną firmową

Czy kampania marketingowa prowadzona poza stroną firmową ma szanse powodzenia? Zdecydowanie tak! Cała idea content marketingu polega na tym, że wychodzi się z pomysłem do ludzi, a w tym przypadku do użytkowników internetu. Strona firmowa jest tak naprawdę ostatnim elementem łańcucha, gdzie internauci zaglądają dzięki sprawnie przeprowadzonej kampanii.

Pytanie brzmi jednak, w jaki sposób pisać artykuły, aby wypromować markę? Istotą content marketingu jest tworzenie treści w taki sposób, by zainteresowała się nią, jak największa liczba osób. Codziennie w internecie użytkownicy dzielą się milionami treści za pośrednictwem mediów społecznościowych, poczty elektronicznej czy innych serwisów. Aż żal nie wykorzystać takiego potencjału marketingowego.
Należy jednak pamiętać, że content marketing powstał w dużej mierze ze względu na to, że tradycyjne reklamy już do nas nie przemawiały, że mieliśmy ich po prostu dość. Marketing treści to strategia, która ma pomóc w wypromowaniu marki czy usługi, ale w taki sposób by to klienci sami się nami zainteresowali. Treści nie mogą być oczywiste i reklamowe, ale powinny trafić do naszego świata przeżyć, pokazywać nam styl życia i ideę, za którą warto iść. Z tym stylem życia powinni utożsamiać właśnie daną markę.
Content marketing powinien zacierać bariery i to nie tylko te geograficzne, ale przede wszystkim bariery w relacjach. Marka poprzez CM buduje więź z poszczególnymi grupami odbiorców, staje się ich kompanem i przyjacielem, który również inspiruje.

Tu nie ma miejsca na formalne relacje klient – usługodawca, bo założenie jest takie, by obie strony były cały czas w kontakcie. Pamiętajmy też, że kampania CM jest strategią długoterminową, wymagająca długiego czasu na budowanie relacji i ujrzenie efektów, które jednocześnie będziemy obserwować i czerpać z nich zyski przez następne lata.

Podstawą do skutecznego realizowania strategii content marketingowej jest wyjście poza własną stronę, by ściągnąć do siebie czytelników czy klientów. Dlatego tak ważne jest, by treści publikowane były na serwisach zewnętrznych, mediach społecznościowych czy innych stronach branżowych. Dzięki temu mamy szansę na pozyskanie odwiedzających je użytkowników oraz wyjście naprzeciw tym, którzy wcześniej nie mogli do nas dotrzeć. Poza tym wyszukiwarki również wyżej wartościują naszą stronę, gdy prowadzą do niej linki zewnętrzne. Jednak, aby taka publikacja, szczególnie na innych portalach branżowych, była możliwa musimy przygotować treść w sposób ciekawy dla potencjalnych użytkowników tej strony.

Doskonałym sposobem na podniesienie wartości naszej treści jest cytowanie i to w szerokim pojęciu. Po pierwsze można do tego podejść jak do udostępniania np. na Facebooku. Komentowanie wpisów czy zwracanie się we wpisach do innych marek czy źródeł potencjalnych klientów na pewno pozwoli nam zyskać nieco na popularności. Po drugie zwróćmy się do innych o komentarz do artykułu lub opinię jako eksperta, a z pewnością po opublikowaniu taki tekst zostanie przez nich udostępniony lub zacytowany na ich stronie.