Na czym polega Adwords?Na czym polega Adwords?primero logoNa czym polega Adwords?
  • Oferta
    • Pozycjonowanie
    • Strony WWW
    • Audyt SEO
    • Optymalizacja stron
    • Google AdWords
    • Szkolenia pozycjonowanie
    • Content Marketing
    • Budowanie linków
  • Partnerzy
  • Poradnik
  • Kontakt
✕
Zalety Adwords
19/01/2012
Na czym polega Adwords?

Na czym polega Adwords

Program AdWords pozwala na wygenerowanie kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google. Za pomocą odpowiednio utworzonej treści reklamowej oraz słów kluczowych, mamy możliwość dotarcia do właściwej (wybranej przez nas) grupy docelowej w odpowiednim miejscu i czasie.

Odbywa się to w prosty sposób: osoby poszukujące informacji w wyszukiwarce wpisują hasła, na które mogą uzyskać odpowiedź. Przykład: Interesuje nas znalezienie restauracji we Wrocławiu.  Wpisujemy więc do okna wyszukiwarki hasło: „restauracja Wrocław”. Wówczas ukażą nam się dwie drogi informacji, zawierających w sobie to hasło: pod spodem zapytania oraz nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwarki.

Te pierwsze odpowiedzi to skutek owoców pracy pozycjonerów, którzy zajmują się promocją stron w tzw. wynikach naturalnych. Te obok są wynikami programu AdWords, wygenerowanymi na podstawie utworzonych przez nas treści i słów kluczowych w kampanii reklamowej.

Zalety Adwords

W programie AdWords możemy:

–  sami tworzyć treści do kampanii ubierając  ją w adekwatne do tekstu słowa kluczowe;- skorzystać z pomocy AdWords i dowiedzieć się, jak stworzyć skuteczną treść reklamową, dobrać właściwe słowa kluczowe dla wybranej przez nas grupy docelowej, a także wykluczyć zbędne słowa kluczowa, nieodpowiednie do naszej treści i grupy docelowej;- wyznaczyć zakres reklamy według danego miasta, regionu bądź kraju;

– wyświetlić  w programie swoją lokalizację, która oprócz samej reklamy będzie ukazywać się w formie mapy na stronach Google i Google Maps;

– sami ustalać budżet,  jaki chcemy zainwestować w reklamę w Adwords;- prognozować nasze wydatki przy założeniu budżetu dziennego na reklamę;

– stale kontrolować nasze wydatki i wyniki skuteczności zastosowanej przez nas reklamy.

Chcesz wdrożyć kampanię Google Ads? Napisz do nas.

 

Jak założyć kampanię w AdWords

W gruncie rzeczy, każdy to ma konto pocztowe na koncie Gmail (www.gmail.com) i posiada własną stronę WWW, może przeprowadzić kampanię w AdWords. Wystarczy określić dzienny budżet, z którego pieniądze ujmowane są według dziennego, ustalonego limitu kliknięć i stawki za pojedyncze kliknięcie (tzw. CPC – koszt za kliknięcie). W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych, kampanie Google Ads działają prawie od razu.

 

Ile kosztuje kampania AdWords?

Kampania AdWords może zostać utworzona po wpłaceniu kwoty w wys. ok. 40zł + kwoty określonych przez nas funduszy na kampanie reklamowe. Przy czym, opłata wstępna jest opłatą jednorazową, zaś kwoty na kampanie mogą być uzupełniane w czasie, w zależności od naszych potrzeb i możliwości finansowych w danym czasie. Wszelkie informacje na temat płatności znajdują się w zakładce  „Informacje o płatności”  na koncie AddWords.

Tworzenie kampanii reklamowej w AdWordsAby rozpocząć przygodę z kampanią reklamową w AdWords, należy wpisać w wyszukiwarkę bądź panel nawigacyjny nazwę strony: adwords.google.pl/. Wówczas ukaże nam się strona główna programu.  Po prawej stronie ekranu znajduje się miejsce do logowania na swoje konto pocztowe, utworzone wcześniej na poczcie gmail : www.gmail.com. Po zalogowaniu się na konto pocztowe mamy wgląd już w cały panel AdWords.

Następnie przechodzimy do zakładki „Kampanie” znajdującej się w górnym menu programu. Po jej kliknięciu wybieramy opcję: „Utwórz kampanię”. W tym miejscu wpisujemy nazwę naszej kampanii oraz witryny, do której kierowana będzie dana reklama. W kolejnych ustawieniach wybieramy język, w jakim ma się reklama ukazywać, miejsce bądź region, którego dotyczy reklama, a także kwotę za kliknięcie oraz dzienny budżet na kampanię.

Z kolei w sekcji: „Sieci, urządzenia i rozszerzenia” wybieramy witryny, na których będzie ukazywała się dana reklama. Po oznaczeniu wszystkich opcji kampanii zapisujemy przyciskiem: „Zapisz i kontynuuj”. W kolejnych krokach tworzenia kampanii reklamowej w AdWords  wybieramy rodzaj reklamy i słowa kluczowe do jej treści. Do wyboru mamy reklamę tekstową i graficzną. Możemy skorzystać wyłączenie z jednej opcji bądź obu naraz.

 

Budowa treści reklamy w AdWords

 

Treść tworzona pod reklamę w Google AdWords musi zawierać następujące elementy składowe:- nagłówek – dł. do 25 znaków;- tekst główny, mieszczący się w dwóch linijkach, z których każda mieści 35 znaków;- adres strony docelowej, do której chcemy dotrzeć z reklamą. Np. jeśli posiadamy produkty z kategorii żywność i odzież, a chcemy promować artykuły spożywcze, wówczas podajemy adres strony lub podstrony, kierującej na nasze produkty spożywcze.

Taki link umieszczony jest w całości tekstu reklamy, niewidoczny dla użytkowników;- link do strony docelowej – umieszczany w postaci tekstu długości do 35 znaków, zapisanego w formie linku do wyznaczonej przez nas strony docelowe;- słowa kluczowe,  tworzone na podstawie popularności wyszukiwań poszczególnych fraz w wyszukiwarce Google.

 

Co daje nam AddWords?

Program AdWords daje nam ogromne możliwości tworzenia kampanii reklamowych w Internecie, dostosowując je do pożądanej przez nas grupy docelowej, miejsca i czasu ukazywania się kampanii. Ze strony finansowej, pozwala nam na zdobycie licznej grupy potencjalnych odbiorców w szybkim czasie, nie narzucając się przy tym naszej grupie docelowej.

Osoby, których poszukujemy, sami nas znajdą dzięki trafności reklamy, ukazującej się w odpowiedzi na zapytania Internautów.  Ponadto , dzięki bezpłatnemu monitoringowi kampanii mamy możliwość stałej kontroli naszych odbiorców oraz edycji naszych treści, dzięki którym coraz precyzyjniej docieramy do docelowych odbiorców naszych produktów i usług.

Te wszystkie czynniki razem wpływają na:-  skuteczność przeprowadzonej kampanii (szybkie dotarcie do wybranej grupy odbiorców we właściwym miejscu i czasie);- opłacalność przedsięwzięcia  (sami zarządzamy swoim budżetem elastycznie go realizując);- wzmocnienie wizerunku firmy (nie narzucając się z reklamą, wybór o odwiedzinach naszej strony pozostawiamy odbiorcy).

Podobne artykuły

19/01/2021

Jak założyć kampanię w AdWords?


Więcej...
23/04/2012

Słowniczek podstawowych pojęć związanych z cotygodniowymi raportami AdWords.


Więcej...
19/01/2012

Zalety Adwords


Więcej...

SEO

  • Pozycjonowanie Wrocław
  • SEO Opole
  • SEO Katowice
  • SEO Rzeszów
  • SEO Legnica
  • Cookies
  • Polityka prywatności

KONTAKT

PRIMERO Wrocław pozycjonowanie

Agencja SEO, pozycjonowanie stron
ul. Kiełbaśnicza 24
50-110, Wrocław
dolnośląskie, Polska
608 580 519

e-mail: primero@primero.pl