Content marketing na poradniku
Blogosfera to najszybciej rozwijająca się branża internetowa na świecie. Szczególnie dużą popularnością cieszą się blogi poradnikowe, w końcu wszyscy szukamy porad i to w każdej dziedzinie, właśnie w sieci. Nie wystarczy jednak dobry pomysł, by przyciągnąć czytelników, liczy się jeszcze sposób, w jaki tworzymy nasz poradnik.
Przygotowując tekst do poradnika dokładnie się do tego przygotujmy. Artykuł nie musi być krótki i zwięzły, ale powinien być zdecydowanie na temat i wyczerpujący. Dzięki temu czytelnik zostanie na naszej stronie dłużej i nie będzie szukał uzupełnienia na innych stronach. Styl pisania również ma znaczenie. Piszmy dynamicznie, ciekawie i przystępnie, ale bez spoufalania. Doskonałym sposobem na poszukiwanie tematu do opisania jest skorzystanie z takich narzędzi, jak Google Trends, gdzie możemy sprawdzić aktualnie najpopularniejsze frazy. Nie ma też co ukrywać, że pisanie na tematy aktualne zawsze daje większe szanse wysokiej klikalności. Wszystko to z pewnością wpłynie na lepsze wypozycjonowanie naszej strony w internecie.
Jak stworzyć dobry poradnik? Przede wszystkim wybierz grupę docelową. Pisanie do wszystkich nigdy nie zdaje egzaminu. Wąska specjalizacja zawsze przynosi największe zyski. W tekstach poradnikowych warto też budować więź z użytkownikami, na przykład tworząc wpisy na podstawie wysyłanych do nas wiadomości, komentarzy. Nie zaszkodzi też a artykułach zadawać im pytania i generować dyskusję. Zachęć ich do wspólnego tworzenia poradnika. Swoje porady wzbogacaj również innymi treściami – filmami, grafikami czy badaniami – obrazki i liczby zawsze działają na wyobraźnię.