Content marketing na poradniku

Blogosfera to najszybciej rozwijająca się branża internetowa na świecie. Szczególnie dużą popularnością cieszą się blogi poradnikowe, w końcu wszyscy szukamy porad i to w każdej dziedzinie, właśnie w sieci. Nie wystarczy jednak dobry pomysł, by przyciągnąć czytelników, liczy się jeszcze sposób, w jaki tworzymy nasz poradnik.

Tworząc bloga lub poradnik internetowy najpierw powinniśmy wiedzieć, o czym chcemy pisać i dla kogo. Oczywiście, znalezienie luki, czyli tematyki, której wcześniej nikt inny nie poruszył, na starcie zapewni nam dobrą pozycję w Google. Nie oznacza to jednak, że nie warto pisać na tematy, o których w internecie jest pełno. W końcu zawsze można napisać o tym inaczej. I w tym też tkwi istota pisania poradnika, aby był on oryginalny. Nie odnosi się to jednak do pomysłu, ale do treści. Plagiat jest nie tylko złamaniem prawa, ale i strzałem w kolano, jeśli chodzi o pozycjonowanie w wyszukiwarce.
Google nie analizuje i nie ocenia trafności tekstu skopiowanego, nawet jeśli jest to kopia naszego tekstu. Dlatego warto tworzyć nie tylko unikalne teksty, ale i tytuły poszczególnych podstron i ich opisy. Teksty powinniśmy tworzyć zgodnie z podstawowymi zasadami SEO, a więc używając słów kluczowych i to nie tylko dotyczących danej tematyki, ale również profilu naszej strony. Warto pamiętać, że to nie tylko pojedyncze słowa, ale często całe frazy. Powinniśmy unikać powtórzeń, błędów ortograficznych i gramatycznych, a także wodolejstwa.

Przygotowując tekst do poradnika dokładnie się do tego przygotujmy. Artykuł nie musi być krótki i zwięzły, ale powinien być zdecydowanie na temat i wyczerpujący. Dzięki temu czytelnik zostanie na naszej stronie dłużej i nie będzie szukał uzupełnienia na innych stronach. Styl pisania również ma znaczenie. Piszmy dynamicznie, ciekawie i przystępnie, ale bez spoufalania. Doskonałym sposobem na poszukiwanie tematu do opisania jest skorzystanie z takich narzędzi, jak Google Trends, gdzie możemy sprawdzić aktualnie najpopularniejsze frazy. Nie ma też co ukrywać, że pisanie na tematy aktualne zawsze daje większe szanse wysokiej klikalności. Wszystko to z pewnością wpłynie na lepsze wypozycjonowanie naszej strony w internecie.

Jak stworzyć dobry poradnik? Przede wszystkim wybierz grupę docelową. Pisanie do wszystkich nigdy nie zdaje egzaminu. Wąska specjalizacja zawsze przynosi największe zyski. W tekstach poradnikowych warto też budować więź z użytkownikami, na przykład tworząc wpisy na podstawie wysyłanych do nas wiadomości, komentarzy. Nie zaszkodzi też a artykułach zadawać im pytania i generować dyskusję. Zachęć ich do wspólnego tworzenia poradnika. Swoje porady wzbogacaj również innymi treściami – filmami, grafikami czy badaniami – obrazki i liczby zawsze działają na wyobraźnię.