Jak napisać ciekawy artykuł, mając dobrany Title, description i tytuł?

Kluczem do sukcesu w internecie jest trafność i to nie tylko w wyszukiwarce, bo ta jest tak naprawdę ostatnim elementem łańcucha, jaki musimy stworzyć, by odnieść sukces. Trafność odnosi się przede wszystkim do tworzenia treści odpowiadających założeniom strony. Te określamy poprzez odpowiednie meta tagi i to właśnie ich zawartością powinniśmy się kierować tworząc wpis na naszą stronę. Title, description i tytuł nadają kierunek tworzenia strony i pomagają unikać błędów.

Tworząc treści, wpisy na bloga czy felietony dokładnie powinniśmy przemyśleć każdy element, przede wszystkim tytuły. Co ważne, tytuł strony to nie tytuł artykułu ani nawet nazwa domeny. Ten pierwszy dotyczy całego pomysłu strony internetowej, drugi ma ten pomysł realizować, ale nie kopiować. I to właśnie te dwa elementy pokazują, w którą stronę mamy pójść w tworzeniu treści. Na początek tytuł artykułu, który powinien mieścić się w ramach określonych przez title i tytuł strony, zwany również nagłówkiem i być interesujący dla czytelnika. Co to oznacza? Musi go zachęcić do kliknięcia poprzez zawartość odpowiednich słów kluczowych, elementu intrygującego lub podobieństwa do wyszukiwanych fraz w internecie.

Wbrew pozorom utworzenie dobrego tytułu nie jest takie trudne. Wystarczy na podstawie profilu strony i zamieszczonych tam treści zastanowić się, czego mogą szukać u nas użytkownicy i co może się wydać dla nich atrakcyjne w danej tematyce. Do tego słowo kluczowe i gotowe. Tytuł to jednak nie wszystko. Liczy się też to, by czytelnik dotarł do końca artykułu. Jak to zrobić? Zwracając uwagę na szczegóły. Oczywiście sama treść jest ważna, ale jej konstrukcja również. Tekst może być długi i wyczerpujący, to nawet lepsze, bo czytelnik nie mogąc znaleźć odpowiedzi na wszystkie zagadnienia, zaczyna szukać gdzie indziej. Długi tekst daje też większą przestrzeń do użycia słów kluczowych.

Pomyślmy jednak nad budową tekstu. Rozbicie go na mniejsze akapity, przedzielone śródtytułami, sprawi, że czytelnikowi wyda się lżejszy i łatwiej będzie się go czytać. Zdjęcia, grafiki, wyróżnione elementy też cieszą oko. Należy jednak pamiętać, co jest naszym głównym zadaniem – budowanie relacji z użytkownikami na blogu czy sprzedaż usług na stronie firmowej. W zależności od założenia, treści będziemy tworzyć w inny sposób pod względem stylistycznym, z użyciem innych słów kluczowych i fraz, a także tematyki. Jednak niezależnie od grupy docelowej wszystkie treści, jakie zamieszczamy na stronie muszą być ze sobą powiązane – tematycznie, słowami kluczowymi, ideologią, pomysłem. Spójność i specjalizacja jest gwarancją sukcesu, bo nadmiar i chaos nigdy nie wychodzą na dobre.