Mapy Google, dla lokalnego biznesu to najlepsze inwestycje w cyfrowe udogodnienia. To zasięg na pierwszej stronie każdego wyszukiwania lokalnego. Umieść swoją firmę w tym darmowym zestawieniu i zobaczysz, że telefon będzie dzwonił.
Ten obszar nazywa się w rzeczywistości Google Moja Firma i jest to zasadniczo lokalna firma Google, podobnie jak internetowe Yellow Pages. Istnieją dwa sposoby umieszczenia Twojej firmy na liście. Możesz przejść do Google Moja Firma i utworzyć własną stronę profilu dla swojej firmy lub nie możesz nic zrobić, a ostatecznie Google sam wymieni ją w sekcji map.
Jeśli masz nową firmę, powinieneś utworzyć własną stronę profilu, aby przyspieszyć ten proces. Jeśli masz już firmę, Google umożliwi Ci przeszukanie jej bazy danych, aby dowiedzieć się, czy Twoja firma jest już na liście. Jeśli tak, musisz go zgłosić. Nie musisz tutaj wyjaśniać tego procesu, ponieważ Google Moja Firma przeprowadzi Cię przez proste kroki zgłaszania roszczenia lub zakładania nowego profilu firmy.
Zamiast tego chcę przekazać ci pięć kluczowych sugestii do tego, aby Twój lokalny profil wyświetlał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, miejmy nadzieję, że na pierwszej stronie. Nie mogę zagwarantować, że się tam dostaniesz, ale jestem przekonany, że bez tych kroków nie znajdziesz się na szczycie. Oto one:
Konfigurując swój profil, starannie wybierz kategorie dla twojego biznesu. Na początku będziesz mógł wybrać tylko jedną kategorię, ale gdy Twoja firma zostanie zweryfikowana przez Google, zazwyczaj z listem zawierającym kod weryfikacyjny, będziesz mógł wybrać do pięciu kategorii z rozwijanej listy Google.
Dzięki wybranym kategoriom Google wie, gdzie pokazać Twoją firmę konsumentom. Na przykład, jeśli wybierzesz kategorię Fryzjer , Google pokaże Twoją firmę konsumentom, którzy szukają salonów fryzjerskich czy salonów piękności. Nie chcesz, aby Google pokazywał Twoją firmę konsumentom, którzy szukają strzyżenia psów, jeśli nie tym się zajmujesz.
Nie potrafię podkreślić, jak ważny jest wybór trafnych i trafnych kategorii. Twoje kategorie to pierwsze miejsce, w którym roboty Google szukają miejsca, w którym chcesz umieścić Cię w wynikach wyszukiwania.
Podaj Google jak najwięcej informacji. Może to tylko pomóc im pokazać twój biznes większej liczbie konsumentów. Uzupełnij szczegółowy opis swojej firmy (od 100 do 250 słów), dodaj mnóstwo zdjęć, ustal godziny pracy i podaj wszystkie swoje dokładne dane kontaktowe. Pamiętaj o podaniu lokalnego numeru telefonu jako głównego numeru firmowego, aby firma Google wiedziała, że jesteś firmą np. z Wrocławia.
Otrzymasz również możliwość powiązania swojej firmy ze stroną internetową. Wybierz swój najsilniejszy adres URL (zazwyczaj strona główna Twojej witryny). To jest bardzo istotne.
Google w dużym stopniu polega na sile strony internetowej, którą powiążesz z profilem Google Moja Firma. Załóżmy, że powiązałeś swój profil ze stroną główną swojej witryny. Jeśli Twoja strona firmowa ma naprawdę dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że strona profilu Twojej lokalnej mapy również będzie miała dobrą pozycję. Twoja witryna przekaże uprawnienia do lokalnego wpisu w Google Moja Firma. Proponuję zoptymalizować swoją stronę internetową za pomocą najlepszych praktyk optymalizacji pod kątem wyszukiwarek lub zatrudnić specjalistę ds. seo czy marketingu w internecie.
Google korzysta z innych witryn i katalogów, aby zweryfikować informacje na temat twojej strony internetowej. Pobierając dane z innych witryn takie jak Yelp, Bing, Yahoo Local czy innych, Google porówna dane Twojego profilu z danymi w innych miejscach w Internecie (w tym w Twojej witrynie, więc upewnij się, że jest ona dokładna).
Dlatego ważne jest, aby wszystkie te informacje były spójne. Jeśli Twój adres jest inny w internetowych „żółtych stronach” niż w profilu Google Moja Firma, Google pomyli się i nie będzie wiedział, który z nich jest poprawny. Posiadanie spójnych informacji o firmie we wszystkich głównych katalogach jest ważnym czynnikiem w rankingu, tak więc wyszukaj swoją firmę w sieci i upewnij się, że firma, nazwa, adres i numer telefonu (NAP) są dokładnie takie same w całej sieci.
W moich testach znaleźliśmy silną korelację między pozycją a profilami z wieloma opiniami. Wygląda na to, że firmy, które mają dużo opinii konsumenckich w Google, mają lepsze pozycje w rankingu. Wygląda na to, że Google nie dba o to, czy opinie są dobre, czy nie, po prostu chcą zobaczyć prawdziwe, szczegółowe informacje uzyskane od twoich klientów.
Poproś swoich klientów, aby zamieścili bardzo opisowe opinie o swoich doświadczeniach z Tobą. Niech opublikują go w Mapach Google, czy innych platformach, które są ważne dla branży, którą reprezentujesz.
Opinie w Google Maps mogą same w sobie stanowić całą strategię marketingową. Mam klientów, którzy uzyskują więcej korzyści z platform opinii niż gdziekolwiek indziej. W rzeczywistości konsumenci mogą nawet nigdy nie odwiedzić witryny, po prostu zadzwonią do firmy bezpośrednio z numeru telefonu na stronie profilu. Proponuję zaangażować się w kampanię opinii klientów, aby rozpowszechniać dobre słowo o Twojej firmie.
Z pewnością istnieje więcej czynników rankingowych niż te, które wymieniłem, ale jeśli te pierwsze pięć trafisz prawidłowo, jesteś na najlepszej drodze do uzyskania znacznie lepszej widoczności dla lokalnych wyszukiwań konsumenckich. Im większy ruch uzyskasz z wyszukiwania, tym więcej osiągniesz sprzedaży i tym szybciej rozwinie się Twoja firma.