Internet podobnie jak wielu ludzi ceni sobie różnorodność, a co za tym idzie oryginalność. Cieszymy się z nowych rzeczy i chętnie oglądamy to, czego do tej pory nie widzieliśmy. Dokładnie tak działa wyszukiwarka Google, która w poszukiwaniu odpowiedzi na stawiane jej pytania przeszukuje bardzo wiele stron, ale pomija te, które uzna za już przejrzane, a tak jest właśnie ze stronami o tych samych nazwach.
Dlaczego tytuł strony internetowej powinien być niepowtarzalny?
Każdy, kto myśli o założeniu strony internetowej, niezależnej czy powiązanej z prowadzoną działalnością, bloga lub sklepu internetowego powinien wiedzieć, że nazwa odgrywa kluczową rolę i nie chodzi tylko o to, by ciekawie i oryginalnie ją zatytułować, ale o to, by tytuł znalazł się w odpowiednim miejscu. Tytuł oraz description to podstawa, którą powinien znać każdy twórca.
Najprościej tłumacząc tytuł strony to pierwsza linijka, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Nasz tytuł zaczyna się od Pozycjonowanie Wrocław
Pojawia się to również po najechaniu kursorem na zakładkę ze stroną. Już to pokazuje, jak ważny jest to element budowania strony internetowej. Co ważne, tytułu strony nie należy utożsamiać z nazwą domeny. Tytuł strony to pierwsza rzecz, na jaką natrafia słynny robot Google’a, kiedy zagląda pod nasz adres i jak wiadomo to on rządzi wyszukiwarką. Zatem tytuł strony powinien być dla niego interesujący. Co to znaczy?
Tytuł strony powinien jak najtrafniej oddawać treść i działalność naszej strony, najlepiej z użyciem przynajmniej jednego słowa kluczowego, a także nazwy firmy lub bloga, bowiem na podstawie tego robot ocenia trafność i tematykę względem wyszukiwanego hasła i odpowiednio wartościuje stronę internetową.
Dlatego ważne jest, by opis był szczegółowy i na temat. Nie powinien być również zbyt długi, ponieważ wyniki wyszukiwania pozwalają na wyświetlanie jedynie ok. 55 znaków.
Wymyślenie krótkiej kwestii oddającej sens strony to trudne zadanie, ale jednocześnie pozwalające jasno określić główny kierunek naszej działalności. Zbyt długi tytuł zostanie ucięty przez wyszukiwarkę, a tego przecież nie chcemy.
Tytuł wprowadzamy do metatagu <title> i co najważniejsze, w wersji nieco zmienionej na każdej z podstron, by robot Google nie zakwalifikował wszystkich jako jednej. To też dobry sposób, by zawęzić a jednocześnie poszerzyć tematykę całej domeny.
Każda z podstron, dzięki unikalnemu tytułowi, według wyszukiwarki zajmować się będzie inną tematyką i odpowiadać różnym słowom kluczowym. Zwróćmy też uwagę na dobór poszczególnych słów w tytule. Najważniejsze są pierwsze trzy, więc dobierzmy je tak był w każdym możliwym połączeniu tworzyły frazę ciekawą dla wyszukiwarki.
Chcesz wiedzieć więcej o tematyce tytułów stron interntowych?
Google podpowiada w jaki sposób następuje sprawdzanie tytułów i fragmentów stron.