Page Rank (w skrócie PR), jest to algorytm matematyczny stworzony przez Google, na podstawie którego jest, a w zasadzie była, obliczana ważność znalezionych stron dla każdego z zapytań.
Page Rank to rozwinięcie znanej od dawna heurystyki, wedle której jakość tekstu jest proporcjonalna do ilości tekstów, które się na niego powołują. Rozwinięcie zaproponowane przez autorów Google polegało na ważeniu sumy odnośników wskazujących na rozpatrywany tekst ich własną wartością PageRank. Innymi słowy: jeśli na dany tekst powołuje się artykuł, który sam ma wysoką ocenę, ma to większe znaczenie, niż gdy na ten sam tekst powołuje się mało popularna strona (źródło:pl.wikipedia.org/wiki/Page_rank).
Należy pamiętać, że Page Rank jest tylko jednym z wielu elementów decydujących o ostatecznej pozycji danej strony wśród wyników wyszukiwania. Na dzień dzisziejszy ma on już znaczenie bardziej historyczne, gdyż wszelkie aktualizacje tego 'zielonego wskaźnika’ nie wpływają na poprawę pozycji wśród wyników wyszukiwania. Wysokość page rank jest często powodem do dumy niektórych właścicieli stron, a także sposobem na dorobienie kilku groszy przez pseudo-pozycjonerów sprzedających miejsca na swoich stronach.