Grupie internautów przedstawiono kilka sytuacji, w których musieli użyć wyszukiwarki Google. Badani internauci mieli założoną specjalną aparaturę, która umożliwia ustalić gdzie skierowany jest wzrok badanej osoby. Ustalono dzięki temu miejsca na monitorze, na które najczęściej spoglądają internauci.
Jak dowiodły wyniki badań, po otworzeniu okna wyszukiwarki z wynikami wyszukiwania wzrok najczęściej skupiony był na obszarze przypominającym kształtem trójkąt.
Rozkład 'widoczności’ oraz klikalności na poszczególne strony znajdujące się kolejno na pozycjach:
Postrzegalność odnośników prowadzących do kolejnych stron maleje wraz ze zniżaniem wzroku ku dołowi strony. Strony na górze wyników są częściej odwiedzane.
pozycja 1 = 100% | pozycja 6 = 50% |
pozycja 2 = 100% | pozycja 7= 40% |
pozycja 3 = 100% | pozycja 8 = 30% |
pozycja 4 = 85% | pozycja 9= 25% |
pozycja 5 = 60% | pozycja 10 = 30% |